Page 15 - תום שירות - יוני 2018
P. 15

‫אריזת בגדים לחבילות למשפחות נזקקות‬                         ‫שיפוץ מועדונית לילדים בשכונה בטבריה‬

‫ע י ההתנדבות‬

      ‫הקודמת כרכז מיון‪ ,‬מדידה והערכה בארגון 'מסע‬           ‫פרקטיים לחיים האישיים והמקצועיים כמו עמידה‬                    ‫"הלימודים נוגעים בנושאים הכי‬
      ‫ישראלי'‪ ,‬שם מיינתי מדריכים המעוניינים להדריך‬         ‫מול קהל‪ ,‬התמודדות עם לחץ‪ ,‬ארגון זמן‪ ,‬כתיבת‬                      ‫חשובים לנו כפרטים בחברה"‬
      ‫במסע‪ ,‬שימש אותי הידע שצברתי בלימודים‪".‬‬               ‫קורות חיים והתמודדות עם ראיון עבודה‪ ,‬שפת גוף‬
      ‫יוטבת היה גם פעיל בתוכנית למעורבות חברתית‬            ‫ועוד‪ .‬באופן כזה‪ ,‬מעבר ללמידה אקדמית ברמה‬               ‫רותם לוי (‪ )24‬מחד נס שברמת הגולן‪ ,‬סטודנטית‬
      ‫וכלקוי ראייה קידם את זכויות הסטודנטים המוגבלים‬       ‫גבוהה‪ ,‬הסטודנטים חווים התנסות חברתית ואישית‬            ‫בשנה הראשונה שמתגוררת כעת בקיבוץ מסדה לצורך‬
      ‫רפואית ולקויי הלמידה‪ ,‬ומספר על רוח של מעורבות‬        ‫משמעותית מאוד המסייעת להם לצאת כבוגרים‬                 ‫לימודיה‪ ,‬דווקא חשבה יותר בכיוון של קריירת כתיבה‬
      ‫הדדית הנושבת במקום שדוחפת את התלמידים‬                                                                       ‫או אדריכלות לפני שבחרה ללמוד מדעי ההתנהגות‪.‬‬
                                                                                                    ‫בשלים יותר‪.‬‬   ‫אימא שלה‪ ,‬ששמעה ממנה על הרצון לעשות משהו‬
                                     ‫לתת את המקסימום‪.‬‬                                                             ‫משמעותי יותר‪ ,‬היא זו שניתבה אותה ללמוד במכללה‪.‬‬
                                                           ‫ד"ר בוניאל‪-‬נסים‪" :‬מכיוון שהסגל במחלקה הוא בעל‬          ‫"אחרי שהבנתי על מה מדובר החלטתי שזה לגמרי‬
      ‫אוראל נייר (‪ )26‬בוגרת המחלקה וכיום סטודנטית‬          ‫מחויבות אדירה לסטודנטים‪ ,‬להוראה ולמחקר‪ ,‬נרקם‬           ‫בשבילי ואכן‪ ,‬הלימודים פשוט מדהימים‪ .‬אנחנו נוגעים‬
      ‫לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה האקדמית עמק‬           ‫מפגש אישי בין המרצה לסטודנט שמאפשר מודלינג‬             ‫בנושאים שהכי רלוונטיים לנו כפרטים בחברה וזה‬
      ‫יזרעאל מספרת שראש המחלקה היא זו שסייעה לה‬            ‫ומנטורינג בצורה מיטבית‪ .‬התחושה במחלקה היא‬              ‫סופר‪-‬מעניין וחשוב‪ .‬והכי נחמד‪ ,‬שאחרי כל שיעור‬
      ‫לבחור בייעוץ החינוכי ככיוון המקצועי שלה להמשך‬        ‫שיש עשייה‪ ,‬והתוצאה היא שמצד הסטודנטים יש רצון‬          ‫שמסתיים אני חושבת שאני אהיה משהו אחר כשאני‬
      ‫הדרך‪" .‬במהלך התואר הראשון יש יום עיון שבו מוצגות‬                                                            ‫אהיה גדולה‪ ",‬היא מחייכת‪" ,‬פסיכולוגית‪ ,‬או סוציולוגית‬
      ‫לנו אופציות שונות לעתיד‪ .‬שוחחתי עם ד"ר בוניאל‪-‬‬                ‫למעורבות‪ ,‬פניות מצדם וגם מצד הקהילה‪".‬‬
      ‫נסים מכיוון שהמקצוע הזה משך אותי והיא הייתה‬                                                                                       ‫או אולי חוקרת תרבויות בחו"ל‪".‬‬
      ‫בעברה יועצת‪ ,‬ובסופו של דבר באמת החלטתי ללכת‬                 ‫אז מה אתה עושה עם התואר?‬
      ‫על התחום‪ .‬זה גם מה שיפה בתואר ראשון של מדעי‬                                                                 ‫גם נג'די מודה שהופתעה לטובה מהתכנים הנלמדים‪.‬‬
      ‫התנהגות‪ ,‬שמעניק שלוש זוויות ראייה שונות על האדם‬      ‫עם כל השאלות שתמיד ממטירות הדודות הסקרניות‬             ‫"הסטודנטים מסיימים את התואר עם מידע נרחב על‬
      ‫והחברה‪ ,‬שכל אחת מהן עומדת בפני עצמה אך גם‬            ‫במפגשים המשפחתיים על מקצוע ועתיד קשה‬                   ‫היבטים שונים של האדם‪ .‬בשונה מלימודי פסיכולוגיה‬
      ‫מתחברת לאחרות‪ .‬התואר הזה יכול לפתוח הרבה‬             ‫למרבית הסטודנטים טרוטי העיניים להתמודד‪ ,‬אבל‬            ‫בלבד‪ ,‬לימודי מדעי ההתנהגות בכלל ואצלנו בפרט‬
                                                           ‫דווקא לבוגרי המחלקה יש תשובות מצוינות שהוכחות‬          ‫מעניקים ראייה רחבה בשונה מלימודי תואר ראשון רגיל‪,‬‬
            ‫דלתות‪ ,‬ולמעשה תלוי בך ובמה שמעניין אותך‪".‬‬      ‫בצדן‪ .‬הם עובדים ואפילו בתחומים שאותם למדו‪ ,‬מי‬          ‫והתוצאה היא שכשעומדים מול אדם בוחנים אותו על‬
                                                                                                                  ‫התהליכים הפנימיים שבו אבל גם את הסביבה שבה‬
      ‫נייר מדגישה שגם החשיפה למתרחש בקהילה‬                                                            ‫היה מאמין‪.‬‬  ‫גדל ומשתנים נוספים שמשפיעים על מצבו‪ .‬אני מניחה‬
      ‫בזכות פרויקט המעורבות סייעה לבחירה שלה‪" .‬את‬                                                                 ‫שיותר מכל הפתיעו אותי לימודי הסוציולוגיה לעומת‬
      ‫הפרקטיקום עשיתי בהוסטל פגועי נפש בטבריה‪,‬‬             ‫אחד מאלו שיכולים לומר בגאווה שיש תמורה לאגרה‬           ‫פסיכולוגיה או אנתרופולוגיה‪ ,‬כי הבנתי כמה החברה‬
      ‫ועבדתי גם במכללת כישורי חיים למתבגרים מהחינוך‬        ‫הוא רואי יוטבת (‪ ,)28‬במקור מירושלים וכיום מתגורר‬
      ‫המיוחד‪ ,‬וכתוצאה מכך נפתחתי לעוד עולמות‪ .‬הושטת‬        ‫בכפר הסטודנטים 'רימונים' של ארגון קדמה‪ .‬כמי‬                 ‫שבה גדל האדם משמעותית בחיי היומיום שלנו‪".‬‬
      ‫היד הזו לאנשים סביבנו מספקת חומר למחשבה לגבי‬         ‫שסיים את הלימודים לפני שנה וחצי וכיום עובד‬
      ‫מה שנרצה לעשות בעתיד ולמעשה נוגעת בחלקים‬             ‫בפרויקט חדש ומסווג בתחום המיון ומשאבי אנוש‬             ‫במקביל לפרויקט המעורבות החברתית מקפידים‬
                                                           ‫במשרד ראש הממשלה‪ ,‬הוא טוען שהנושאים שבהם‬               ‫במחלקה להעשיר את תכני הלימוד גם בסדנאות‬
                                     ‫העמוקים ביותר שלנו‪".‬‬  ‫הוא עוסק לחלוטין מתכתבים עם החומר שלמד‬                 ‫העצמה שבמסגרתן הסטודנטים מקבלים כלים‬
                                                           ‫בתחום מדעי ההתנהגות במכללה‪" .‬גם בעבודתי‬
‫‪15‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20